Δευτέρα 5 Δεκεμβρίου 2022

Τα ζάρια

 


Έκανε πολύ κρύο εκείνες τις ημέρες. Και οι νύχτες ήταν ακόμα πιο ψυχρές. Έψαχνα για πολλή ώρα κάποιο μπαρ της προκοπής για να χωθώ μέσα και να πιω κάτι μπας και ζεσταθώ. Τελικά βρήκα ένα ραίο μέρος με αισθητική σαλούν. Ξέρετε, καραμπίνες στους τοίχους, ένα άγαλμα ινδιάνου αρχηγού σε φυσικό μέγεθος, ξύλινες πορτούλες, καουμπόικα καπέλα και ταμπέλα "Μην πυροβολείτε τον πιανίστα". Οι δε μουσικές επιλογές, αναμενόμενες. Σκληρό ροκ της δεκαετίας του '70 με έμφαση στον ήχο του αμερικάνικου νότου. Μπήκα μέσα, μέτρησα τα λίγα χρήματα που είχα στη τσέπη μου, είδα ότι μου φτάνουν, κάθισα σε ένα γωνιακό τραπεζάκι και παρήγγειλα ένα Jack Daniels. Δεν είχα προλάβει να φτάσω το ποτό στη μέση όταν μου τράβηξε την προσοχή μια φασαρία από το βάθος. Σηκώθηκα και πήγα να δω από κοντά. Κάποιοι τύποι έπαιζαν ζάρια. Αυτός που έριχνε τα κουνούσε στο χέρι του, περιμένοντας προφανώς να ζαλιστούν για να του κάνουν το χατίρι. Και που να με πάρει, το πέτυχε! Η ζαριά ήταν καλή και κέρδισε. Μέσα στις φωνές και τα χρήματα που άλλαζαν χέρια πρόσεξα δυο λευκοφορεμένους τύπους να κάθονται σε ένα τραπεζάκι παραδίπλα. Ο ένας ήταν εμφανώς ευχαριστημένος αλλά ο άλλος έκλαιγε. Τους πλησίασα και έκατσα μαζί τους. "Δεν περίμενα να βρω αγγέλους εδώ μέσα. Πού είμαι; Σε κανέναν χριστουγεννιάτικο διήγημα;". "Πηγαίνουμε παντού όπου γίνονται πράγματα που αφορούν τους ανθρώπους που έχουμε υπ' ευθύνη μας" μου απάντησε ο γελαστός φτερωτός τύπος. "Και προς τι το κοντράστ των συναισθημάτων μεταξύ σας;" ρώτησα πίνοντας μια γουλιά. "Εγώ είμαι ο άγγελος φύλακας ενός ανθρώπου που ζει στην άλλη άκρη της πόλης. Η έκβαση του παιχνιδιού θα πυροδοτήσει μια σειρά γεγονότων που θα του φέρει μεγάλη χαρά. Οι ζωές των ανθρώπων συνδέονται με περίεργους τρόπους και το κέρδος του ενός γίνεται  κέρδος και  άλλων", είπε ο γελαστός. "Κι εσύ;" ρώτησα τον άγγελο που έκλαιγε. "Εγώ είμαι ο φύλακας άγγελος ενός ανθρώπου που ζει στην άλλη άκρη της πόλης και ποτέ δεν έχει συναντήσει τούτον εδώ. Όμως η έκβαση αυτού του παιχνιδιού θα φέρει μια σειρά γεγονότων που θα του προκαλέσουν μεγάλη στενοχώρια. Οι ζωές των ανθρώπων συνδέονται με απίθανους τρόπους. Το κέρδος του ενός είναι ζημιά άλλων". "Κοίτα πράγματα" σκέφτηκα. "Κέρδη και ζημιές, εμπλέκονται και το ένα φέρνει το άλλο, όσο άσχετα κι αν φαίνονται. Ευτυχώς που ούτε τα κέρδη μα νοιάζουν ούτε και οι ζημιές. Αλλιώς θα έπρεπε να πάω να δείρω κάποιον βλάκα που όλο κερδίζει και μου προκαλεί σκοτούρες με κάποιον τρόπο...". Ήπια το ποτό μου και σηκώθηκα να φύγω. Κοντοστάθηκα. "Και ο άγγελος τούτου που κέρδισε, πού είναι;" ρώτησα. "Α..." είπε ο στενοχωρημένος άγγελος. "εκείνος έφυγε μόλις ο δικός του έπιασε στα χέρια του τα ζάρια. Πολλές φορές το κέρδος κάποιου, του φέρνει μεγάλες συμφορές..."

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου