Τετάρτη 19 Οκτωβρίου 2016

Γιατί μου αρέσουν τόσο τα χαϊκού

Αποτέλεσμα εικόνας για haiku
Δεν διεκδικώ δάφνες μεγάλου γνώστη της ποίησης.Άλλωστε ότι δεν είμαι φαίνεται.Δεν ξέρω αν μπορώ να θεωρηθώ και μεγάλος οπαδός της τέχνης.΄Οπως και να έχει  θα εξηγήσω το κόλλημα που έφαγα με τα χαϊκού.Δεν μου αρέσουν τα μεγάλα σε έκταση κείμενα.Με κουράζουν οι μεγάλες ομιλίες καθώς και οι ταινίες με μεγάλη διάρκεια.Μου αρέσει πολύ όταν κάποιος λέει κάτι με τρόπο σύντομο και περιεκτικό.Όταν λοιπόν ήρθα σε επαφή με τα χαϊκού αμέσως τα ...απέρριψα.Γιατί ήταν γιαπωνέζικα.Και οι Ιάπωνες αιματοκύλισαν πολλάκις την Άπω Ανατολή και κυρίως την αγαπημένη μου,κορεατική χερσόνησο.Όταν ξεπέρασα αυτές τις γενικεύσεις  κι έδωσα λίγη παραπάνω βάση στη τέχνη,με χτύπησε μια κεραμίδα να!...με το συμπάθιο.17 συλλαβές 5-7-5 ή 5-5-7 ή 7-5-5 για να πεις ό,τι θέλεις!Καταπληκτικό!Υπέροχο!Αποκλείονται οι πολυλογίες,οι βερμπαλισμοί,η επίδειξη!Λιτότητα,απλότητα,αμεσότητα.Εμπνευσμένα από τη φύση και με σκοπό τη διατήρηση της στιγμής σου δίνουν παράλληλα την ευκαιρία να αγγίξεις και πιο βαθιά θέματα.
Έπεσα λοιπόν με τα μούτρα και κάπως ατσούμπαλα στα χαϊκού και αυτή τη μορφή χρησιμοποιώ όταν κακοποιώ την ποίηση.Και μάλλον έτσι θα συνεχίσω για πολύ καιρό.... 

2 σχόλια:

  1. Εγω αγαπησα τα χαικου οταν τυχαια (υπαρχει τυχη;) επεσε στα χερια μου ενα βιβλιο με την ζωη και τα ποιηματα του basho.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ρωτάς ένα παπά αν υπάρχει τύχη;
    Δεν μπορώ να καταλάβω πώς οι Ιάπωνες δημιούργησαν κάτι τόσο τέλειο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή