Τρίτη 19 Ιουνίου 2018

Οι "Τρωάδες"συνδυάζονται με το κορεάτικο pansori και μαγεύουν τη Δύση


koreatimes

Οι γνωστοί ευρωπαίοι συνθέτες Μπετόβεν και Σουμπέρτ πραγματοποίησαν την πρεμιέρα των έργων τους στο Theatre an der Wien της Βιέννης της Αυστρίας. Το προηγούμενο Σάββατο, η Εθνική Εταιρεία Changgeuk της Κορέας (NCCK) παρουσίασε στο ιστορικό θέατρο «Τρωάδες» με τη μορφή «changgeuk» (κορεατικό μουσικό θέατρο που κατάγεται από το pansori), ωθώντας το μουσικό θέατρο της Βιέννης σε αχαρτογράφητα ύδατα.

Το φεστιβάλ της Βιέννης προσκάλεσε αυτήν την μινιμαλιστική αλλά δυναμική παραγωγή ως παράσταση που θα κλείσει το τρέχον έτος και το θέατρο γέμισε με ένα κοινό από το κέντρο της κλασικής μουσικής.

Παρά τις ανησυχίες για το άγνωστο μουσικό στυλ, το κοινό έδωσε βροντερό χειροκρότημα, χτύπησε τα πόδια του ακριβώς όπως έκανε το αρχαίο ελληνικό κοινό για να δείξει την εκτίμησή του και μάλιστα χειροκρότησε όρθιο  αυτή την ασυνήθιστη απόδοση.

Η changgeuk  προσαρμογή της ελληνικής τραγωδίας, σε σκηνοθεσία του Σινγκαπούριου σκηνοθέτη Ong Keng Sen, που χαρακτηρίζεται από το Pansori που συντέθηκε από τον Human Cultural Asset(ανθρώπινη πολιτιστική κληρονομιά) Ahn Sook-sun και τη σύγχρονη μουσική του μουσικού Jung Jae-il για το σενάριο του κορεατικού θεατρικού συγγραφέα Bae Sam-sik.


Οδηγούμενο από τη βασίλισσα της Τροίας, την Εκάβη(Κιμ Κουμ-μι), το changgeuk δίνει φωνή στις ιστορίες γυναικών στον πόλεμο, συμπεριλαμβανομένης της κόρης της Εκάβης Κασσάνδρας (Yi So-yeon), της χήρας πριγκίπισσας Ανδρομάχης (Kim Ji-sook) και στη γυναίκα του Σπαρτιάτη βασιλιά Μενέλαου,  Ελένη (Kim Jun-su), αν και τώρα ανήκει στον Τρώα  πρίγκιπα Πάρη. Ο σκηνοθέτης Ong έβαλε ένα άνδρα καλλιτέχνη να παίξει την Ελένη, συνοδευόμενου από πιάνο, για να τονίσει την ενδιάμεση  φύση του χαρακτήρος.

Ο Moritz Lobeck, επιμελητής του Φεστιβάλ της Βιέννης, δήλωσε ότι οι "Τρωάδες" δεν είναι μόνο μια μεγάλη παραγωγή αλλά ταιριάζουν φέτος στο θέμα του φεστιβάλ.

"Όλα έχουν μια ιστορία και πρέπει να τα συνδυάσουμε με το θέμα του φεστιβάλ.Φέτος, το θέμα είναι ο φόβος στην κοινωνία.Είδαμε  διαδηλώσεις στους δρόμους και οι άνθρωποι δεν αισθάνονται ασφαλείς με τους νέους ανθρώπους που προέρχονται από το εξωτερικό. Οι παραγωγές από το εξωτερικό, όπου συμβαίνουν παρόμοια πράγματα, μπορούν να δώσουν μια θετική προσέγγιση στα νέα πράγματα ", δήλωσε ο Λόμπεκ.

Η εναρκτήρια παράσταση του φεστιβάλ του 2018 ήταν το "Die Orestie"(Ορέστης), μια άλλη ελληνική τραγωδία, του Τούρκου Γερμανού σκηνοθέτη Ersan Mondtag και ο Λόμπεκ δήλωσε ότι οι "Τρωάδες" παρέχουν μια προοπτική από την άλλη πλευρά.

"Το« Die Orestie »είναι η από την άποψή μας η προέλευση της ευρωπαϊκής κοινωνίας. Στο τέλος του φεστιβάλ, έχουμε τις « Τρωάδες », που λένε την ιστορία μας από μια διαφορετική οπτική γωνία», δήλωσε ο Λόμπεκ. "Η ίδια η παραγωγή είναι επίσης ενδιαφέρουσα ως μείγμα παραδοσιακού pansori και σύγχρονου K-pop."

Το κοινό φαίνεται να αποδέχεται το νέο στυλ παραστάσεων με περιέργεια και ανοικτό πνεύμα. "Στην αρχή του πρώτου εξαμήνου, το κοινό συναντά πολύ συναίσθημα, αλλά τελικά βρίσκεται στην ίδια μεριά με τους καλλιτέχνες και μοιράζεται τα αισθήματά τους.Αυτό είναι  πολύ νέο για αυτούς και χρειάζονται λίγο χρόνο για να το μάθουν. Νομίζω ότι είναι ένας τρόπος τραγουδιού από όπου προέρχεται η αυθεντική συγκίνηση ", ανέπτυξε ο Lobeck.

Ο Georg Molnar, τακτικός στο φεστιβάλ της Βιέννης, ήρθε να δει τις «Τρωάδες» με τους φίλους του.

«Όταν διάβασα το φετινό πρόγραμμα, με ενδιέφεραν οι « Τρωάδες ». Μου άρεσε πολύ το μεγαλύτερο μέρος και η μουσική και τα όργανα ήταν πολύ ωραία.Ο ήχος της μουσικής, όχι οι ρυθμοί, ήταν πολύ νέος για μένα.Μου άρεσαν τα σκηνικά, αλλά οι προβολές έφεραν μερικές φορές πάρα πολύ πάθος », είπε ο Molnar.

Ένα άλλο μέλος του κοινού,η Gerrit Zach, δήλωσε ότι την συγκίνησε η δυνατή παράσταση.

"Το στυλ της μουσικής ταίριαξε καλά με την έντονη συναισθηματική ιστορία. Όταν οι γυναίκες στέκονταν στην κορυφή της δομής στη σκηνή, ένιωθα την ένταση από τους τραγουδιστές", είπε η Zach. "Θεωρώ ενδιαφέρον ότι η Ελένη παίζεται από έναν άντρα σε μια εποχή όπου οι ρόλοι των φύλων επαναπροσδιορίζονται σε ολόκληρο τον κόσμο. Απέδωσε τον χαρακτήρα πολύ καλά".


Ευρωπαϊκή περιοδεία

Η Βιέννη είναι ο τρίτος προορισμός του εθνικού συγκροτήματος στην Ευρώπη, μετά το Λονδίνο και το Άμστερνταμ.

Απόλαυσαν κατάμεστες παραστάσεις στο Queen Elizabeth Hall στο Λονδίνο, το Ηνωμένο Βασίλειο ως άνοιγμα του Διεθνούς Φεστιβάλ Θεάτρου 2018 του Λονδίνου στις 2 έως 3 Ιουνίου και ταξίδεψαν στο Muziekgebouw aan't IJ στο Άμστερνταμ της Ολλανδίας με πρόσκληση από το Φεστιβάλ της Ολλανδίας στις 8-10 Ιουνίου, όπου έλαβαν επίσης ενθουσιώδεις υποδοχές.

Το βρετανικό θεατρικό ενημερωτικό μέσο  Η σκηνή περιγράφει πώς οι «Τρωάδες» συνδυάζει το πανσόρι, το κείμενο του Ευριπίδη και τη σύγχρονη μουσική Κ-ποπ και έγραψε: «Αυτή η συντριβή μουσικών στυλείναι σαν να  συνδυάζεις τον Bach και την Beyonce».

Η Kim Sung-nyo, καλλιτεχνική διευθύντρια της NCCK, δήλωσε ότι ήταν ενθουσιασμένη που παρουσίασε το changgeuk για πρώτη φορά στη Βιέννη, το κέντρο της κλασσικής μουσικής.

Η μεταφορά του changgeuk στον κόσμο ήταν μία από τις υποσχέσεις της Kim όταν ανέλαβε καθήκοντα το 2012. Εκσυγχρόνισε το είδος, το οποίο χρησιμοποιούσε ως επί το πλείστον μόνο παραδοσιακές ιστορίες της Κορέας.

"Το Changgeuk είναι μια μορφή θεάτρου που προέρχεται από το πανσόρι, την παραδοσιακή μέθοδο τραγουδιού της Κορέας με πάνω από 200 χρόνια ιστορίας.Το είδος εξακολουθεί να εξελίσσεται και αυτό είναι μόνο η αρχή.Υπάρχουν απεριόριστες δυνατότητες. "Χάρη στον Ong, το φέρνουμε στον κόσμο."

Το NCCK παρουσίασε στο παρελθόν το "Madame Ong", βασισμένο σε μια κορεατική λαϊκή ιστορία, στο θέατρο de la Ville στο Παρίσι της Γαλλίας το 2016.
"Για το« Madame Ong », τα γαλλικά ακροατήρια ήταν περισσότερο ενθουσιασμένα από την πλοκή και τον τρόπο της κορεατικής αφήγησης. Στις Τρωάδες, τα δυτικά ακροατήρια γνώριζαν ήδη την ιστορία, ώστε να δώσουν μεγαλύτερη προσοχή στη νέα ηχητική και θεατρική μορφή», δήλωσε η Kim .

Αρκετά  διεθνώς αναγνωρισμένα θέατρα και φεστιβάλ τέχνης όπως τα Brooklyn Academy of Music στη Ν.Υόρκη, Theatre du Chatelet στο Παρίσι, Festival Centre στην Αδελαϊδα και Arts Centre στη Μελβούρνη στην Αυστραλία, και το New Vision Arts Festival στο Χονγκ Κονγκ έδειξαν ενδιαφέρον να φέρουν τις "Τρωάδες" στο ακροατήριό τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου