Παρασκευή 8 Μαρτίου 2019

Όμορφο ταίρι

Αποτέλεσμα εικόνας για woman painting

http://www.poetry-chaikhana.com/Poets/G/GirautdeBorn/ReisgloriosG/index.html

Ένδοξε βασιλιά, αληθινό φως και καθαρότητα, 
Παντοδύναμε Θεέ, Κύριε, αν Σε ευχαριστεί, 
Γίνε πιστή βοήθεια στο ταίρι μου, 
Επειδή δεν τον έχω δει από την ώρα που έπεσε η νύχτα, 
Και σύντομα θα  ξημερώσει. 

Όμορφo ταίρι , κοιμάσαι ή  είσαι ξύπνια; 
Μη κοιμάσαι πια, αλλά απαλά σήκω, 
Γιατί στην ανατολή βλέπω το αστέρι που αναδύεται 
που φέρνει την ημέρα, το ξέρω καλά, 
Και σύντομα θα έρθει η αυγή. 

Όμορφο ταίρι , σε καλώ τραγουδώντας: 
Μην κοιμάσαι πια, γιατί ακούω το πουλί να τραγουδά 
που πηγαίνει να αναζητήσει την ημέρα μέσα στο δάσος, 
Και φοβάμαι ότι ο ζηλιάρης μπορεί να σου επιτεθεί, 
Και σύντομα θα έρθει η αυγή. 

Όμορφο ταίρι, πήγαινε στο παράθυρο
Και κοίτα τα αστέρια στον ουρανό. 
Θα καταλάβεις αν είμαι ο πιστός αγγελιοφόρος σου: 
Εάν δεν το κάνεις αυτό, θα σου βγει σε κακό, 
Και σύντομα θα έρθει η αυγή. 

Όμορφο ταίρι , αφού χώρισα από σένα, 
ούτε έχω κοιμηθεί ούτε σηκώθηκα από τα γόνατά μου. 
Αντίθετα,  προσευχήθηκα ο Θεός, ο Υιός της Παναγίας,  
να σε δώσει πίσω σε μένα  πιστή συντροφιά 
και σύντομα θα έρθει η αυγή. 

Όμορφο ταίρι, με παρακαλούσες να μην κοιμηθώ 
Εκεί έξω στα σκαλιά,
Αλλά φρουρός να μείνω όλη τη νύχτα μέχρι την αυγή. 
Ούτε το τραγούδι μου ούτε η συντροφιά μου σε ευχαριστεί πια, 
Και σύντομα θα έρθει η αυγή. 

Όμορφο γλυκό ταίρι , είμαι σε τόσο πλούσιο μέρος
Που θα ευχόμουν ούτε αυγή να είναι ούτε μέρα, 
γιατί την ευγενέστερη κυρία που γεννήθηκε ποτέ από μητέρα 
κρατώ και αγκαλιάζω· γι'αυτό, καθόλου δεν με νοιάζει   
για το ζηλιάρη ανόητο ούτε για την αυγή.


Giraut de Bornelh

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου