Πέμπτη 14 Φεβρουαρίου 2019

Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου - Γεωργιανοί ποιητές για τον έρωτα

Valentine’s Day – Georgian poets about love

georgianjournal

Τίποτα δεν μπορεί να είναι τόσο συγκινητικό όσο τα ποιήματα εμπνευσμένα από την παθιασμένη και ρομαντική αγάπη. 
Οι Γεωργιανοί ποιητές αφιέρωσαν πολυάριθμους στίχους στις μούσες της αγάπης. Επιλέχθηκαν μερικά από τα πιο ζεστά και συγκινητικά  ποίηματα  από  Γεωργιανούς ποιητές, όπως ο Galaktion Tabidze, ο Paolo Iashvili και ο Giorgi Leonidze. 
galaktion_tabidze
Galaktion Tabidze, Φωτογραφία  : www.poetry.ge
Όσο πιο μακριά 

Όσο πιο μακριά, τόσο περισσότερο αγαπώ! 
Σε σένα αγαπώ το πιο αγαπημένο μου όνειρο, 
το νιώθω σαν να ζει στην Εδέμ,
Ανέγγιχτο σαν του ήλιου τις φωτεινές αχτίδεςη. 

Διαφέρεις, ίσως, από αυτό το όνειρο, 
ποτέ δεν θρηνώ γι' αυτό τώρα! 
Η πονεμένη μου καρδιά  θα 'θελε να ευχηθεί να 
είσουν ένας άγγελος λευκός προικισμένος. 

Ας κάψει την καρδιά μου ζήλος ξένος, 
Αφήστε τις θάλασσες να γεμίσουν με δάκρυα που χύνω, 
Να εμπιστευτώ το θαύμα της Αγάπης, 
Και το παραλήρημα ενός εραστή τρελού . 

Galaktion Tabidze (μετάφραση από την Innes Merabishvili) 

paolo_iashvili
Paolo Iashvili, Φωτογραφία  : www.burusi.wordpress.com

Εκεί που οι πυραμίδες στέκονται σιωπηλές, 
όπου ο ήλιος  νυμφεύεται, 
θα ξαπλώσω στην ηλιόλουστη άμμο, 
όπου οι πυραμίδες στέκονται σιωπηλές, 
θα σε θέλω, 
τα μάτια σου 
τα χέρια σου, 
την τρυφερότητά σου ...  

Paolo Iashvili,Στις Πυραμίδες (μεταφρασμένη από την Melashvili Tamta) 

giorgi_leonidze
Giorgi Leonidze, Φωτογραφία  : www.burusi.wordpress.com

... Όταν γνώρισα τον σύζυγό σου φορούσε κράνος. 
Άνοιξε το κεφάλι μου με ένα μόνο χτύπημα . 
Έλα, βάτε τα χέρια σου στην πληγή μου, αγκάλιασέ τη. 
Δεν μπορώ να σε δω, η εκροή με έχει αδειάσει,
όπως το αίμα από το βόειο κρέας, ο ατμός από το καζάνι
Ή από την κοιλάδα της Κάρτλι, μια αναδυόμενη ομίχλη. 
Ελάτε,
Είμαι εγώ που σε καλώ μετά από χίλια χρόνια,
Στάχτη από την αστραπή του σώματός σου. 
Τα τριαντάφυλλα ανθίζουν ξανά - είναι το σημάδι μας -
Έφτασε η ώρα μας για να συναντηθούμε πάλι. 

Γκιώργκι Λεονίντζε,  Συναντώντας ξανά  το Kipchak (μεταφρασμένο από τον George M. Young)

Πίνακας από τον  Dimitri Eristavi

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου