Τρίτη 20 Ιουνίου 2017

Κομψότητα ανακατεμένη με κακογουστιά:Στηλιτεύοντας την προσποίηση


"Έχε τύπο ή πέθανε: Αθώα Κυρία" από την Kim Hyun-Jung / Ευγενική παραχώρηση της καλλιτέχνιδος

koreatimes

Η καλλιτέχνης Kim Hyun-jung προκαλεί τη σύμβαση

Του Kwon Mee-yoo

Η καλλιτέχνης Kim Hyun-Jung, 28 ετών, ζωγραφίζει γυναίκες σε "Hanbok," ή κορεάτικες   παραδοσιακές φορεσιές. Ο όρος Hanbok μπορεί να ακούγεται παλιομοδίτικος και νηφάλιος, αλλά τα μοντέλα ντυμένα με Hanbok της Κιμ απέχουν πολύ από το να είναι  παραδοσιακά ή υπάκουα. Αντ 'αυτού,  μεταφέρουν τσάντες πολυτελείας και πίνουν πιο-ακριβό-από-το-γεύμα καφέ απ' έξω, αλλά τρώνε στιγμιαία noodles που μαγειρεύουν στο τηγάνι στο σπίτι.Η Kim πιάνει αυτή την ιδιόμορφη υποκρισία της σύγχρονης κοινωνίας με τις γυναίκες της με Hanbok. 

«Υπήρχαν αντιδράσεις για τους πίνακες, αλλά είναι ακριβώς εγώ. Μου αρέσουν τα φθηνά στιγμιαία τρόφιμα όπως τα ζυμαρικά και τα χάμπουργκερ. Αλλά την ίδια στιγμή, θα πάω στην καφετέρεια και θα πιω ακριβό καφέ αφού φάω στιγμιαία noodles για γεύμα. Είναι απλά η κουλτούρα της γενιάς μας, χωρίς κατάκριση «, δήλωσε η Κιμ κατά τη διάρκεια μιας συνέντευξης με το Korea Times στο στούντιό της. 

Η Kim είναι η μόνη Κορεάτισσα καλλιτέχνης που  μπήκε στο Forbes 30 από 30 στην Ασία το 2017, το οποίο παρουσιάζει πολλά υποσχόμενους νέους εφευρέτες και επιχειρηματίες της περιοχής. Το περιοδικό περιγράφει την Κιμ ως καλλιτέχνη που αψηφά τη σύμβαση και προκαλεί τον συντηρητισμό αποκαλύπτοντας το γυναικείο σώμα που σχηματίζεται κάτω από το Hanbok. 

Τώρα οι φιγούρες έχουν πρόσωπα που είναι παρόμοια με της Kim και η καλλιτέχνης λέει ότι είναι αυτοπροσωπογραφίες της, ή αυτο-πορτρέτο της γενιάς της. Ωστόσο, η σειρά απεικόνιζε στην αρχή ανθρώπους που η Κιμ μισούσε. 

«Δεν μου αρέσουν οι άνθρωποι που δεν είναι ειλικρινείς. Έχω πληγωθεί από ανθρώπους που μιλούν πίσω από την πλάτη μου και η πληγωμένη καρδιά μου προκάλεσε μεγάλη κατάθλιψη. Στην αρχή ήταν μέρος της θεραπείας τέχνης και προσπάθησα να συλλάβω τους ανθρώπους που δεν συμπαθούσα . Ωστόσο, όταν είδα το τελικό αποτέλεσμα, οι φιγούρες έμοιζαν τόσο σαν κι εμένα. Ίσως τους μισούσα γιατί μου μοιάζουν,»ομολόγησε η Kim .

 
Η καλλιτέχνης Kim Hyun-jung

Η λέξη-κλειδί που περικλείει  τα έργα της Κιμ είναι «naesung,» ένας κορεατικός όρος για κάποιον που φαίνεται πειθήνιος στο μάτι, αλλά είναι πανούργος . Η λέξη είναι ενδεικτική για ορισμένες συμπεριφορές στην Κορέα, αλλά είναι δύσκολο να μεταφραστεί σε άλλες γλώσσες. 

«Δεν υπάρχει άμεση ισοδύναμο του naesung στα αγγλικά και όταν παρουσιάζω στο εξωτερικό, πρέπει να περιγράψω την κατάσταση αντί να τη μεταφράσω με μια λέξη. Η περιγραφή πηγαίνει συχνά βαθύτερα στη Κομφουκιανή κουλτούρα που επικρατεί στην κορεατική κοινωνία.» 

Προσπάθησε με διάφορες εκφράσεις όπως ντροπαλός, σεμνότυφος και προσποιείται ότι είναι αθώος και προτίμησε το «προσποιούμαι», για τον τίτλο των έργων της. Αλλά ούτε το προσποιούμαι αρκεί . 

«Το Naesung στους πίνακές μου,  αφορά τις εμφανίσεις που δεν ταιριάζουν με αυτό που είναι μέσα για να εκπληρώσουν τις προσδοκίες ή τη συμβατική κριτική. Δεν νομίζω ότι το naesung είναι ένα φαινόμενο μόνο στην Κορέα, αλλά είναι μάλλον μια καθολική αντίληψη», δήλωσε η Κιμ. «Έτσι  τώρα συστήνω  τα έργα μου ως την κορεατική ηθογραφία του 21ου αιώνα.» 

Η Kim σκέφτηκε ότι το να φοράς κομψά ρούχα και να κάνεις κακόγουστες πράξεις είναι επίσης ένα παράδειγμα naesung. «Το Hanbok είναι ένα πολύ κομψό κοστούμι. Αυτές τις μέρες, φοράμε Hanbok σε ειδικές περιπτώσεις και συμπεριφερόμαστε σεμνά με το Hanbok -... Δεν πίνουμε χωρίς μέτρο  ούτε βρίζουμε.Γι 'αυτό και ζωγράφισα ντροπαλές γυναίκες με Hanbok»

 
"Προσποιούμαι: Με συγκινείς" από την Kim Hyun-jung

Η Kim δουλεύει κυρίως με μεγάλους καμβάδες και ζωγραφίζει φιγούρες σχεδόν σε φυσικό μέγεθος φορώντας Hanbok. 

«Υπάρχει μια ορισμένη αύρα που προέρχεται από το μέγεθος. Ένιωσα αυτό το είδος συντριβής όταν είδα μεγάλα έργα ζωγραφικής με νούφαρα από τον Claude Monet,» είπε η Κιμ. «Δεν ζωγραφίζω βασισμένη  στη φαντασία επειδή κάτι τέτοιο στερείται αίσθησης πραγματικότητας. Σχεδιάζω και ζωγραφίζω μόνο ό, τι βιώνω. Η παρουσία από την πραγματικότητα και την ανθρώπινη κλίμακα δίνει διάκριση έργα μου.» 

Η μοναδική λεπτότητα στη ζωγραφική της προέρχεται από τις πολυεπίπεδες διαδικασίες για να δώσει βάθος στην εικόνα, τόσο ορατό και αόρατο.Η Kim ζωγραφίζει πρώτα το σώμα, ελαφρά χρωματίζει  see-through φούστες και βάζει ένα στρώμα «hanji» (παραδοσιακό κορεατικό χαρτί μουριάς) για να εκφράσει την υφή του Hanbok. 

«Ήταν δύσκολο να ζωγραφίσω την τραγανή υφή του Hanbok έτσι δοκίμασα διάφορες μεθόδους. Τώρα βάφω ένα  λεπτό hanji και το επικολλώ στο αρχικό σκίτσο,» εξήγησε η Kim . «Χρειάζονται περίπου δύο έως έξι μήνες για να ολοκληρωθεί ένας πίνακας. Μπορεί να μοιάζει εύκολο, αλλά αναλογίζομαι τη σύνθεση και το χρώμα και την έρευνα για τα  Hanbok. Χρησιμοποιώ επίσης παραδοσιακές μεθόδους και ζωγραφίζω με τα χρώματα μελανιού ξανά και ξανά για να απεικονίσω πιο σκούρα χρώματα.» 

Καλλιτέχνης-επιχειρηματίας

«Ακολουθώ ένα πρόγραμμα 9-με-5 στο studio μου και μερικές φορές δουλεύω υπερωρίες το βράδυ, όπως και απλοί υπάλληλοι γραφείου. Στόχος μου να είμαι παραγωγική, καθώς  θέλω να ζήσω όσο πιο σκληρά είναι  δυνατόν», δήλωσε η Κιμ. 

Η πρακτική αυτή προέρχεται από το ακαδημαϊκό υπόβαθρο της Κιμ, καθώς η ίδια ειδικεύτηκε και  στην ασιατική ζωγραφική και  στη διοίκηση επιχειρήσεων στο Εθνικό Πανεπιστήμιο της Σεούλ. 

«Τα έργα είναι ακριβά, αλλά οι καλλιτέχνες είναι φτωχοί. Πήρα μαθήματα διοίκησης επιχειρήσεων ως μια προσπάθεια να κατανοήσω την αγορά έργων τέχνης», είπε. 

Τώρα έχει το  Κέντρο Τέχνης Kim   Hyun-Jung, οργανώνοντας συστηματικά τις  δουλειές της από τη δημιουργία έργων τέχνης και την υπογραφή συμφωνιών συνεργασίας με εταιρείες, μέχρι  τη διαχείριση πάνω από μια ντουζίνα λογαριασμών υπηρεσιών κοινωνικής δικτύωσης. 

Η Kim χρησιμοποιεί αυτές τις υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης όπως η online γκαλερί της για να φτάσει ένα ευρύτερο κοινό, καθώς και για την επικοινωνία με το κοινό. «Οι άνθρωποι αφήνουν σχόλια όταν βλέπουν ένα έργο. Μερικές φορές ερμηνεύουν τη ζωγραφική καλύτερα από ό, τι εγώ και με  εμπνέουν  με νέες ιδέες. Είναι σαν συλλογική νοημοσύνη», δήλωσε η καλλιτέχνης.

 
"Προσποιούμαι: ναρκισσισμός" από Kim Hyun-jung

Τα έργα της επίσης συχνά εκτίθενται στο εξωτερικό, δεδομένου ότι παρουσιάζουν το λαό της Κορέας σήμερα με συμβολικό τρόπο. 

«Το Kimchi και το bulgogi δεν είναι αρκετά για να εκπροσωπήσουν την Κορέα. Όσοι διασκεδάζουν με το K-pop και το hallyu ενδιαφέρονται για το πως είναι η Κορέα σήμερα και τα έργα μου δείχνουν τη ζωή των Κορεατών σήμερα», είπε. 

Το όριο των έργων της Κιμ έχει επεκταθεί στην τέχνη των μέσων και γλυπτά 3D , αλλά εξακολουθεί να έχει τις ρίζες της βαθιά στην ασιατική ζωγραφική. «Σκέφτομαι την ταυτότητά μου.Μπορώ να αποκαλώ  τον εαυτό μου μια Ασιάτισα ποπ καλλιτέχνη; Μήπως ο όρος ζωγραφική  του 21ου αιώνα περιγράφει καλύτερα τη δουλειά μου;» είπε. «Έχω εργαστεί για πάνω από 300 κομμάτια της σειράς  naesung  και ξέρω τις προτιμήσεις των ανθρώπων. Αλλά δεν θα συμβιβαστώ με αυτό που οι άνθρωποι θέλουν. Θέλω να είμαι ειλικρινής στη δουλειά μου και να εξερευνήσετε περισσότερες δυνατότητες μέσω άλλων μέσων όπως η φωτογραφία και oi εγκαταστάσεις .» 

Επισκεφθείτε to kimhyunjung.kr για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τhν καλλιτέχνη.


"Oops!" της Kim Hyun-jung

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου