Παρασκευή 9 Δεκεμβρίου 2016

Shota Saganelidze: Ο καλλιτέχνης της γραφής!

Μοναδικά έργα τέχνης που δημιουργήθηκαν με γεωργιανό αλφάβητο

Το γεωργιανό αλφάβητο πάντα προσείλκυε  το ενδιαφέρον της διεθνούς κοινότητας για την ομορφιά και τη μοναδικότητά του. Είναι αξιοσημείωτο, ότι πρόσφατα τρία συστήματα γραφής του γεωργιανού αλφαβήτου έχουν συμπεριληφθεί στον κατάλογο της Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς από την UNESCO που έφερε τεράστια αναγνώριση για την γεωργιανή γραφή σε όλο τον κόσμο. Ωστόσο, πριν από αυτό το γεγονός μεγάλης σημασίας πραγματοποιηθεί και ανεβάσει το γεωργιανό αλφάβητο σε νέο επίπεδο, ο διάσημος μουσικός και συνθέτης Shota Saganelidze βρήκε ένα νέο χαρακτηριστικό στη γεωργιανή γραφή και δημιούργησε έργα τέχνης χρησιμοποιώντας γράμματα από  παλαιά και νέα συστήματα γραφής. 


geotv.ge
Μεγάλος εραστής του γεωργιανού λαϊκού πολιτισμού, εκτός από τη σύνθεση μουσικής και του  να είναι μέλος του διάσημου γεωργιανού φολκ συγκροτήματος Khidi και 33α,ο  Shota αποδείχθηκε ότι ήταν ένας απίστευτος καλλιτέχνης, επίσης. Κάποιος μπορεί να διακρίνει τα έργα τέχνης του εμπνευσμένα από  το γεωργιανό πολιτισμό για το σπάνιο στυλ τους και τα εθνικά μοτίβα. Το ενδιαφέρον γεγονός στα έργα ζωγραφικής του είναι ότι ο μουσικός δημιουργεί έργα τέχνης χρησιμοποιώντας γράμματα από το αλφάβητο της Γεωργίας και τα  μετατρέπει σε χαρακτηριστικά του προσώπου του ανθρώπου. Μεταξύ των έργων του είναι τα πορτρέτα των εξαίρετων Γεωργιανών και δημόσιων προσωπικοτήτων όπως ο μεσαιωνικός συγγραφέας Shota Rustaveli, η βασίλισσα Tamar, ο ηθοποιός Sopiko Chiarulei,ο ποιητής και ηθοποιός Νίκο Gomelauri και πολλοί άλλοι.
  - Πώς ξεκίνησαν όλα; 
- Ακόμα κι αν αποφοίτησε από την Κρατική Ακαδημία Τεχνών της Τιφλίδας, από τη Σχολή Αρχιτεκτονικής, έγραφα και έπαιζα  μουσική όλη μου τη ζωή. Δούλευα για ένα ορισμένο χρονικό διάστημα στο πρωταρχικό επάγγελμά μου, αλλά τελικά το πάθος μου και η αγάπη μου για τη μουσική , επικράτησαν του επαγγέλματος του αρχιτέκτονα. Όσο για τη ζωγραφική, ήμουν γοητευμένος από την τέχνη και ζωγράφιζα από  παιδί. Μουσική και τέχνη ήταν δύο αδιαχώριστα μέρη της ζωής μου. Η ιδέα της δημιουργίας τέτοιων σπάνιων έργων τέχνης με τη χρήση του γεωργιανού αλφαβήτου μου ήρθε πολύ φυσικά. Ξεκίνησε ως ένα παιχνίδι, όταν ήμουν παιδί συνήθιζα να παίξει με τη γεωργιανή γραφή και να δημιουργώ κάποιο είδος πρόχειρων σχεδίων.Ξαφνικά άρχισα να βρίσκω ομοιότητες ανάμεσα με κάποια γεωργιανά γράμματα και  τμήματα του προσώπου του ανθρώπου. Τότε ανακάλυψα ότι το γεωργιανό γράμμα D έμοιαζε με το  κάτω χείλος και το πηγούνι του ανθρώπου, και το γεωργιανό Ν θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για να σχεδιάσω ένα μάτι, κλπ έκανα το πρώτο μου τέτοιο  σχέδιο, όταν δημιούργησα ένα λογότυπο για το μουσικό συγκρότημα Khidi το 2009, οπότε η ιδέα στην πραγματικότητα γεννήθηκε τότε. 
- Ποια είναι η έμπνευσή σας;
- Θα ήθελα να πάρω  έμπνευση από τα πάντα· από τον ίδιο τον κόσμο που με περιβάλλει. Η έμπνευση μπορεί να έρθει και να συμβεί ανά πάσα ώρα και στιγμή. Πολλά πράγματα μπορούν να συμβούν σε μια στιγμή. 

- Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια; 

- Όσο για τα μελλοντικά μου σχέδια , φυσικά σχεδιάζω να οργανώσω την προσωπική μου έκθεση, αλλά όταν είσαι μουσικός και είσαι απασχολημένοι με άλλα πράγματα, μερικές φορές είναι δύσκολο να κάνεις τα πάντα με τον καλύτερο τρόπο. Ωστόσο, έχω πολλές νέες ιδέες που θέλω να υλοποιήσω. Θέλω να κάνω μια έκθεση-πώληση στο εγγύς μέλλον και θα είμαι περισσότερο από ευτυχής αν κάποιος θα ήθελε να με βοηθήσει στην υλοποίησή της. Επιπλέον, εκτός από την παρουσίαση καλλιτεχνικού μου έργου, έχω την ιδέα  να μεταφέρω αυτά τα έργα ζωγραφικής σε μεγάλο καμβά. Επίσης, θα ήθελα να μεταφέρω αυτούς τους πίνακες στους δρόμους της Τιφλίδας, με τη μορφή της γεωργιανής τέχνης του δρόμου. 
Ο Γεωργιανός βασιλιάς Davit Aghmashenebeli (Ο Κτίστης) 
geotv.ge

Η γεωργιανή βασίλισσα Ταμάρ 
geotv.ge


Ο γεωργιανός συγγραφέας Shota Rustaveli 
geotv.ge

Άγιος Γεώργιος 
geotv.ge

Περισσότερα σχέδια στο georgianjournal


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου